Média
Chrenek se přiblížil k penězům z ČT
Mediální zastupitelství Media Master, které podle všeho ovládá miliardář Tomáš Chrenek, je o krok blíže k získání nové zakázky od České televize. Antimonopolní úřad (ÚOHS) neshledal žádné pochybení ohledně výběru vítěze tendru na prodej reklamního času ČT ani stanovených kritérií. Deníku E15 to sdělil ředitel ČT Petr Dvořák. „Smlouvu na prodej reklamy mám na stole, je to jedna z velkých věcí, kterou musím nyní řešit,“ uvedl.
Tendr na pět let v předběžném objemu 195 milionů korun bez DPH, který ČT vypsala loni, vyhrála Media Master letos v dubnu. O několik týdnů později se na ÚOHS obrátil druhý z účastníků řízení, společnost MediaPlatform. Ta byla vyřazena kvůli údajně nevyhovující pojistné smlouvě.
Reklamu na ČT momentálně prodává právě Media Master, který měl smlouvu na období 2006 až 2010. Letos mu byla smlouva mimořádně prodloužena o jeden rok kvůli zdržení tendru.
I když má Dvořák od antimonopolního úřadu volné ruce, musí pečlivě nastavit parametry nového kontraktu. Novela zákonů o České televizi a televizním vysílání odstranila tento měsíc z ČT1 a ČT24 většinu reklamy. „Předpokládaný objem tendru se radikálně sníží,“ uvedl šéf Media Master Ivan Hyžák. Podle bývalého obchodního ředitele televize Roberta Kvapila připravovaná smlouva zahrnula všechny varianty od ponechání reklamy na všech programech ČT až po její redukci. „Budeme se muset podívat na to, zda jsme schopni v rámci nových podmínek podepsat smlouvu na základě starých parametrů,“ doplnil Dvořák.
Veřejnoprávní stanice získávala v uplynulých letech z prodeje inzerce 700 až 750 milionů korun. Vzhledem k ekonomické krizi a poklesu výkonnosti ČT1 však tento objem loni klesl na 515 milionů a letos by měl dosáhnout 320 milionů korun. Provize Media Masteru se pohybovala od 30 do 60 milionů korun v závislosti na objemu prodané reklamy.