Mapování

Zpátky na téma

Zavřít vyhledávání

Andrej Babiš a média

Andrej Babiš: “Do tří let budu mít největší mediální dům v České republice”

motejlek.com, 18. 6. 2013

Majitel Agrofert Holdingu Andrej Babiš hodlá mohutně expandovat v oblasti médií. Na dnešním Klubu pro prosperitu řekl, že bude nakupovat a vytvoří největší mediální dům v České republice. Dodal, že se tak stane do tří let. V médiích prý vidí investiční příležitost.

Babiš zároveň odhalil, jakým způsobem financuje internetový projekt Česká pozice, jehož provozovatelem je společnost Léko Media Group Štefana (Istvána) Léka. “Ročně dávám na Českou pozici 20 milionů korun, zbytek si István musí někde opatřit,” řekl.

Andrej Babiš má zálusk na velkou televizi. Chtěl by Primu, líbí se mu i Nova
9. 7. 2013, mediashow.cz

Miliardář Andrej Babiš vyslal další balónek o svých akvizičních přáních. Do svého budovaného mediálního domu by rád přiřadil Primu, líbila by se mu i Nova.

Andrej Babiš dostal chuť na expanzi na mediálním trhu

Andrej Babiš na konci června 2013 oznámil, že chce do tří let mít největší mediální dům v Česku. K novinovému vydavatelství Mafra (MF Dnes, Lidové noviny, Metro, iDnes.cz, Lidovky.cz) a AGF Media (5 plus 2) by rád přidal ještě televizi. Sice akvizicí Mafry získal hudební kanál Óčko (Óčko Gold, Óčko Express), ta opravdu velká televize mu ale chybí.

Manažer Agrofertu pro akvizice Libor Němeček Hospodářským novinám potvrdil, že Andrej Babiš by rád koupil televizi Prima. Ta je ekonomicky na tom dobře, má nárůst příjmů z reklamy, jenže není na prodej. Podle Němečka by Agrofert chtěl jen tu televizi, která si na sebe vydělá. Tuto podmínku splňuje ještě Nova.

Asi nejsou na prodej

Co se týče možných prodejů, FTV Prima vlastní z poloviny podnikatel Ivan Zach a skandinávská mediální skupina Modern Times Group (MTG). O Novu má zase zájem americký gigant Time Warner, který v posledních měsících dělá takové kroky, aby převzal skupinu CME.

Vloni se v souvislosti s Babišem spekulovalo o možných nákupech televizí jako TV Barrandov, TV Metropol a Pětka. Ta nakonec zkrachovala, zatímco Barrandov ovládl Jaromír Soukup a TV Metropol František Savov.

×

O projektu

Projekt Mapování si klade za cíl popsat uplynulých více než dvacet let v České republice. Jde především o vztahy a souvislosti mezi velkou politikou a velkým byznysem.

Podívejte se do počátků zrodu naší novodobé historie, kdy docházelo nejen k redistribuci velkého majetku, ale také k redistribuci moci a vlivu. Příběhy z minulých dvou desetiletí nás ovlivňují významným způsobem i v současnosti. V té době se utvářely vztahové sítě, které jsou stále aktivní. Chceme-li odpovědně přemýšlet o budoucnosti, pak je důležité znát naši minulost, a to i tu nedávnou.

Čtenářům a uživatelům webu předkládáme obecnou analýzu z veřejných otevřených zdrojů. Není to hodnocení minulosti, nýbrž zpráva o minulosti. Nejsme ani vyšetřovatelé, ani soudci, abychom někoho soudili a nejsme ani kněží, abychom někomu dávali rozhřešení. Předkládáme veřejnosti pouze koncentrovaný faktografický soubor velkých českých příběhů uplynulých dvou dekád.

Mapování pro vás připravuje Petr Havlík s týmem autorů za podpory Karla Janečka.

Zavřít