Škoda Holding
Finanční skupina zabývající se v Plzni a dalších českých městech dopravním strojírenstvím (výroba nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, modernizací vozů metra) a klasickou energetikou (výroba turbín, strojoven).
Jediným akcionářem je společnost Appian Machinery se sídlem v Amsterdamu.
V současné době má 4379 zaměstnanců.
Konsolidované tržby za rok 2007 byly 12,3 miliardy korun, údaje za loňský rok zatím nejsou k dispozici. Zisk firma nezveřejňuje. 26 milionů korun zaplatil druhý muž ČEZ Daniel Beneš za dům, kde donedávna bydlel jeho šéf Martin Roman.
České dráhy při zakázkách dávají překvapivě často přednost „české“ Škodě. 2,7 miliardy korun zaplatí České dráhy Škodě za dvacet lokomotiv. Peníze dodal ČEZ.
Vazby na témata
Mostecká uhelná společnost
Martin Roman a ČEZ
- Stručný životopis
- Romanova kolonie. Manažerská miniosada v Chuchli slouží jako základna pro velký byznys.
- Čezká republika Martina Romana
- Dráhy koupí vlaky bez tendru. Opět od Škody
- Od Rusů zase k Rusům
- Kdo a za co si koupil Škodu?
- Majitelé Škody Transportation se přestěhovali do Tichomoří a na Guernsey
- V hlášeních ČEZ se firmy, k nimž se teď Roman hlásí, nevyskytují
- Policie odložila prověřování zakázek ČEZ pro plzeňskou Škodu
- Jak se zrodilo ČEZko
- Insider: Švýcaři řeší kromě MUS i ovládnutí plzeňské Škody Holding
- EKONOM: Konec desetileté éry Martina Romana. Fischer začne jednat o jeho konci v ČEZ